tirsdag den 11. februar 2014

Vinterferie

Jeg nyder at jeg kan bruge ferien på at lave simremad til mig og min mand. Har i dag lavet min livret gennem mange år - familiens svar på gryderet! Den involverer en masse ketchup, bacon, og en masse andet uuuhm. Den skal dog koge mindst en time for at blive god, så det er sjældent at jeg gider i hverdagen. Det smager bare fantastisk. 

Opskriften på slump lyder: 

Steg noget bacon. Gerne en pakke. 

Steg noget kød. Gerne svinemørbrad eller skinkeschintzel - det skal bare have stegeskorpe. 

Steg noget ketcup i panden. En masse ketchup. Hæld det over i gryden til bacon og kød. Hæld lidt vand og lidt mere ketchup i panden og lad den koge af. Hæld over, sørg for at det hele dækker.

Skær et løg i både og kom i. Kog i en time... 


Voila! Vi serverer det altid med ris og flutes. Prøv det! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar